Sain Miijjalta murretehtävän johon ajattelin vastata näin sunnuntai-illan ratoksi. Kiitos Miijja, tähän oli kiva vastata.

Kirjoita lauseet niin kuin sanot ne

Siskoni punainen mekko mahtuu myös minulle.

Mun siskon mekko mahtuu myös mulle
* Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedon opettaja antoi?

-Tarviik sää apua siinä kirjotustehtäväs, jonka maantiedon opettaja sul anto?

* Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotit.
-Ookoo, tehdään niinku sä ehdotit
* Isäni äiti kertoi hakevansa meidät noin kello 17.45.
- Mun mummu sano hakevas meijät siinä varttia vaille kuus
* Matkustinkin Helsinkiin linja-autolla, koska myöhästyin junasta.
- Mä meninki Helsinkiin linja-autol, ku mä myöhästyin junasta
* Oletko nähnyt missään isoveljeni matkapuhelinta.
-Ootsää nähny missään mun isoveljen kännykkää
* Ostitko sen hameen, jonka näimme viime viikolla Hennes & Mauritzissa?
-Käviksää ostamas sen hameen, joka oli siel Hennes & Mauritzis viime viikol?
 
Haluan lähettää tämän eteenpäin Maijulle :)